الأربعاء، 16 نوفمبر 2022

قرار واعي

 المشكلة اني مش عايز اخسر اللي فات او انساه او امسحه من شدة حبي فيه وتقديري ليه ، حتي بدون ما افكر في الحاجات اللي وجعتني او دايقتني ، مش متخيل اني هرمي كل العمر دا وامسح يامعلم ، الموضوع صعب بصراحة مش عشان اي حاجة غير ان الواحد فعلا بيقدر حياته ولحظاتها الحلوة  وايامها الجميلة 

انا مش بس من جوايا مش عايز اخسر الحاجات دي لكني واخد قرار واعي وحقيقي وانا في قمة الوعي والتعقل والتفكير في اني منساش واني اتمسك بالحاجات دي ومش عايز اتقبل موضوع الفصل والانفصال دا ومش قادر اصدق اني مش قادر اوصل لاكتر حد بحبه في الدنيا باي شكل ، تخيل 

المشكلة اني فعليا غير اني مريض اكتئاب اني فعليا ممكن اكون بحب وفي نفس الوقت عندي تعلق عاطفي 

ومش قادر اصدق او اتخيل كل اللي بيحصل وحصل 

المشكلة فيا انا في محبتي وايماني الزايد بالناس ، بس الحمد لله اني ابتديت اخد خطوات في الحل واغير قراراتي واسلك طريقي واصلح حياتي الحمد لله علي كل حال  واصبح دا ها قراري الواعي في حياتي ، ربنا يطمن قلبي ويراضيني ويهون عليا لاني فعليا شوية وهقع ومش ضعف ومش اختيار برده لكن عشان انا يمكن زي ما بيقولوا كدا مش عايز افوق  او يمكن عشان فعليا الطريق مش مناسب معرفش 

بس الاكيد اني لو فضلت كدا هتبقي مصيبة 

خير الحمد لله

ليست هناك تعليقات: