الثلاثاء، 16 ديسمبر 2014

In Time

عزيزتي 
كانوا بيسألوني دايما ويقولولي طالما أنت جامد كدا وبتنتصر فى كل معاركك ليه مش بتحارب دلوقتى ؟
ليه ساكت وليه واخد ركن ومش بتحاول ولو حتي محاولة تدخل المعركة ؟
عزيزتي 
هما ميعرفوش إن كل شىء عندي له وقته 
وكل مرحلة ولها حاجات خاصة بيها 
مينفعس تبقى شايف واحد فى الانعاش أو العناية المركزة وتقوله الله يباركلك روح إجري الماراثون دا 
كل معركة هامة وخطيرة ولها دور فى حياة الواحد بيكون لها وقتها 
أينعم تقدر تخش أكتر من معركة سوا 
بس لازم تكون معارك بسيطة أو مش بخطورة المعركة الكبري 
أنا مبسوط اليومين اللى فاتوا دول 
لأن حتي لما جه وقت المعركة لقيت إن الموضوع مستهلك تماما ومش فى حاجة أصلا لأني أحارب 
أنا بعمل اللى يريحني واللى يسعدني واللى يخليني أنام بليل بدون قلق أو إحساس بالذنب أو تأنيب الضمير 
أنا سعيد باللى وصلت له وإن شاء الله هوصل للى أنا عايزه 
بس الفكرة مش فى اللى وصلت له 
الفكرة إني حتي لسه مبدأتش أحارب وحققت النتايج الحلوة دي ؟؟؟
فاهماني يا عزيزتي ؟
إدا كان قبل المعركة وبعمل كدا ...
أمال لما المعركة تبتدي بقى ؟
إجابة السؤال دا هسيبها لخيالك 
بس خلاص :)
وفى الختام لك ألف سلام 
ودعوة من القلب ** وربنا ما يحرمني من عيونك الحلوة اللى بتقرا دي :)
و حاجات بتوصل بطرق محدش يعرفها غيرك :)

ليست هناك تعليقات: