الثلاثاء، 20 يونيو 2023

يارب ينور قلبك


 اليوم خلص 

لبسنا حلو 

علي ذوقي جدا 

وسافرت لاخر الدنيا صد رد 

وخلصت من هم تقيل عالقلب 

كنت هقع في نص اليوم

لولا ان جتلي حته مزيكا تحفة فيها كمان وناي 

وفوق كل دا خلصت منضغط واستريس شديد لما روحت مسونخ وسلمت الحاجات وجيت

الحمد لك يارب 

شربت قهوه في مكان حلو كذا مره وكلت طوفي حلو اوي 

وكنت جايب سندوتشات وعصير 

وكمان قعدت اشرح الماني 

وفوق كدا دا بقي 

نزلت اشتوري ومسحتها 

اللي حصل ان القطر وانا راجع اتاخر واضطريت انزل بعيد واتمشي لحد البيت 

بس كل دا مش مهم 

المهم واهم حاجة في اليوم هي الدعوة الحلوة دي 

يارب ينور قلبك بونس من روحهمتتوهش معاه ابدا 

دي هي اللي قفلت اليوم صح وطمنت قلبي وراضتني 

بحب الدعوات الحلوة والناس الحلوة اللي بتدعي من قلبها 

الدعوه خلتني رايح في دنيا تانية 

للدرجة دي كلمة حلوة بتفرق وبتشكل اليوم والحياة كلها 

مش عارف اقول ايه والله بس مبسوط يارب 

وانا بتمشي لحد البيت افتكرت انها ايام مفترجة ودعيت ربنا وعيوني دمعت وانا بدعيه بالشفا 

الحمد لله الشفا جاي في الطريق وانا ماشي مظبوط 

بحول اخفف كل ستريس 

والحمد لله ميتنج بكره متاخر فهقدر انام براحتي 

انا لازم انزل اشتري اكل عشان بقالي كام يوم باكل برا ووزني ثابت 

ودي علامة مش كويسة

بس الحمد لله محافظ علي الوزن المثالي 

بس لازم نجيب اكل كتير عشان تقريبا التلاجة فضيت ومحتاجين نعمل فطار وحاجات كتير شوية جبن

وعندي جبنة رومي ورنجة و حاجات حلوة تبسطني علي شوية عيش وفراخ ولحمة مفرومة فهيبقي اسبوع دلع نريح فيه 

لحد ما نشوف هنروح فرانكفورت امتي عشان  الميتنج الجاي يارب يعجل بيه

وغير كدا بقي الاهم هوا ان اليوم برغم اني حسيت فيه بشوية حسد ومسحت استوري بعد ما نزلتها بساعه 

الا اني سعيد والله 

مش مهم الحسد حتي لو لو من مين 

لو كل يوم هحس بالدفا بدعوه حلوه زي دي فانا راضي يارب 

لو كل يوم هحس بحنيه وحضن يضمني بدون ذنوب بمجرد كلمة طيبة ودعوه طيبة فانا راضي يارب 

لو كل يوم هلاقي الدفا والامان اللي بدور عليه ومش هبقي شايل ذنب حد او حاجة 

فوالله يارب انا مبسوط 

صحيح النهارده برده عملت لسته جديدة علي ساوند كلاود 

عشان عالرايق كدا نتدلع واحنا بنركز بمزيكا حلوة

الموضوع دا بيفرق معايا جدا 

النهارده شرحت الماني حلو اوي كالعاده وقعدت ارغي 

والحمد لله قلبي نور كذا مره 

لحد اخر لحظة في اليوم 

بكره هصحي انضف الشقة واعمل اكل حلو واشتري اكل احلي واقعد مع نفسي كدا ارتب للاجتماع الجاي واتدلع 

وربنا يسهل 

انا بقالي زمن مكتبتش كتير اوي كدا 

ايه العظمة دي واقسم بالله 

المزيكا فعلا فرحت قلبي 

يا الله 

كل يوم وانت قلبك منور ويارب يستجيب الدعوة الحلوة 

الصدق والحلال اكتر حاجة تخلي الدعا مستجاب 

يارب استجيب دعاءنا

احلام سعيدة يا كوكو 

 

ليست هناك تعليقات: