الثلاثاء، 8 نوفمبر 2022

أخيرا مرة أخري

الحمد لله انها كانت اخر مرة 
مش هقعد استني تاني خبر او تصرف او اكشن او مكالمة او حالة واتس او اي حاجة 
اخيرا بقيت مش مستني اخيرا هنام من غير ما اتشيك البلوك عالواتس انه لسه موجود 
اخيرا هنام من غير ما افكر في ايه هيحصل بكره لان مفيش حاجة هتحصل 
اخيرا هصحي مش هفكر لازم اعمل ايه النهارده عشان اقرب المسافات واقصر السكة واستني اشاره
اخيرا هعيش ولما افتكر ذكري حلوه هقول كانت ايام حلوه وانت كنت حلو  
اخيرا هعيش ولما افتكر كلمة وحشة و موقف وحش او تهديد او اي حاجة وحشة هقول لنفسي ان خلاص خلص ومعادش في تاني 
اخيرا هعيش ومش هتوتر كل دقيقة وادخل في بانيك اتاك لما افكر ان الموبايل بيرن او مين بيتصل او مين موقفه ايه
اخيرا هبطل اعتمد علي ابتسامة وسعاده حد عشان ابقي سعيد 
اخيرا هبطل  اعتمد علي سعاده حد في اني اعيش حياتي وتهون عليا يومي 
اخيرا الطفل الصغير لازم يتعلم المشي ويمشي في الحياة بدون ما يتربط من رقبته بحد 
انا فعليا مفتقد احضن حد وحد يطمني مجرد احساس الحضن والامان بدون اي حاجة حضن بس 
امن فتره شفت حلقة للدحيح كان بيتكلم فيها عن اطفال رومانيا بيقول ان الاطفال اتحرموا من اللمس ودا كان قاتل واحنا كبشر بنحتاج اللمسة بنحتاج الحنان
تخيل بقي انا محتاج الحضن دا للدرجة دي
انا خسرت كتير جدا في حياتي واتعرضت لالم رهيب في اوقات كتير 
دلوقتي كل دا انتهي وبقيت حر للمرة الاولي يمكن
بكره بقي هستغل الحرية دي مش النهارده 
النهارده راحة وامان وسعاده  بان الحياة اصبحت خفيفة 
بان اخيرا دي هتتحقق 
بإن حتي لو كل اللي فات متقدرش 
بس انا في أمان النهارده من الذكريات والوجع وهدخل انام كويس وسعيد ومبسوط وراضي  اني مفيش حاجة كانت في ايدي ومعملتهاش  بل بالعكس عملت حتي اللي فوق طاقتي 
الحمد لله رب العالمين
سامحني يارب علي النهارده انت باب رحمتك واسع وانا قلبي متعلق بيك حتي لو كنت عاصي بس انت تعلم قلبي بيحبك قد ايه فسامحني وارزقني عطفك ورحمتك ومحبتك 
يارب 

ليست هناك تعليقات: