الجمعة، 4 أكتوبر 2013

حاول تاني



من الصبح من ساعة ما صحيت بحاول أكتب هنا فى المدونة 
إمبارح معرفتش أنام غير لما كتبت فى المدونة المقفولة بوست مختصر جدا جدا جدا 
الصبح أول ما صحيت حاولت بكل طاقتي أفتكر الحلم كويس أوي لكن مش فاكر منه غير حاجات بسيطة ولذلك كنت هكتب بوست خاص وأخليه يتكلم عن الحلم واللى فكرت فيه , وبعدها بشوية فضلت أفكر أفكر أفكر يمكن أوصل لحاجة , وبعدين قلت خلاص أشغل مزيكا , وروحت شغلت أغنية بكرهها منزلها فيديو وفجأة طلعت أغنية تانية , اللى هوا يخرب بيت كدا , طلعت أغنية للست سيلين ديون , كانت لابسة فستان أسود وصوتها هادي والجمهور عمال يصقف وأنا فجأة إبتديت أنام وأنا بنام قلت طيب ما أحاول أكتب ورجعت كتبت كام سطر وبعدين نمت وصحيت قلت مينفعوش بوست هبقى بستعبط الصراحة لو نشرته كدا 
((
العزيزة سيلين ديون

الفستان الحلو اللى غنيتي بيه فى حفلة ما كان تحفة
أنا بحب الفستان وحضرتك بس مش س

))

مش إيه بقى دا موضوع تاني خالص :D
ودلوقتى بحبك وأنطلق عصفور لعلي الحجار :D
أيون والله ولسه بحاول أكتب , أحيانا مبيبقاش الواحد عايز يطلع اللى جواه كله يخلي شوية حاجات مستخبية بحيث لما تطلع تبقى مفاجأة حلوة , بحيث لو محضر مفاجأة أو شايل حاجة مبتتكسرش أو حاجة كدا بعيد عن الدنيا كلها 
المهم بقى إني إكتشفت النهارده الضهر إن الأستاذة (( اللى أصبحت صديقة من فترة طويلة )) بتعاملني زي الناس أو تقريبا كدا بتعاملني أقل من الناس وتطورت وتغيرت بشكل يقلقني ويخليني أخد حذري وبالتالى قررت إني أعاملها زي بقية الناس , خلاص يا صاحبة النبؤة , معادش فى معاملة خاصة ليكي ولا هاجى أقولك عندي واحد إتنين تلاتة أو فى مشكلة , لأني ببساطة مبوقفش واحد فى الشارع واقوله تصدق أنا بحب بنت ونفسيتي بتتعب وهي بعيد بس بستحمل وكله بيفوت وبستحمل وكله بيفوت وهكذا 
مبتحصلش 
وبالتالى زيك بقى زي الراجل اللى فى الشارع , ما هوا أنا مش هقول للدنيا كلها إن فى حد مهم وإحساسه عالى وبيتنبأ وبيحلم وبيفسر وبيفهم وفى الآخر الحد دا ميقدرنيش , تبقى عيبة أوي فى حقي يعني 
بس كدا ... إنتهي الكلام اللى يخص حضرتك
 
***
فاصل بقي ونواصل البوست 
****
إليكي يا إسمك إيه :)

برغم إني معنديش حاجة أقولها لكن هقولك (( مساء الشوكليت ))
وأروح أنام أنا كمان
 عشان بكره رايح أنقل عفش واحد صاحبي متجوز جديد وله مليون حكاية معايه 
يلا 
تصبحوا علي خير 

صحيح فى كتاب بقراه صاحبه مؤمن بحاجة مهمة جدا : الأحلام هي الحقيقة الوحيدة 
وبيقول كمان متحطش عنوان غير لما تخلص اللى بتعمله عشان العنوان بيحددك وبيخليك توصل للشىء اللى انته عايزه مش هتكتشف جديد لكن لما متحطش عنوان هتتفاجىء بحاجات كتير لأنك وانته شغال هتلاقى نفسك منطلق 
كتاب أنا فيلليني لفديركو فيلليني 
وفى طبعا نسخة بى دي إف عالنت , سيرش بقي :D
شاب فقري

*مبحبش أتكلم عن الموت ولا حتى مع اقرب الناس ليا 
*مش عايز افكر فى حاجات كتير 
*عايز اتعمى عن بعض الاشارات والحقايق 
*عايز اسافر اسكندرية 
*عايز اصالح ناس معينة 
*عايز انام بكل تاكيد
*عايز تلات سندوتشات من المحل اياه 
*عايز اشوف فيلم بحبه 
*عايز اخلص الكتاب دا عشان حلو بأفورة 
*عايز ألحق أنام كتير الفت رة اللى جاية 
*عايز الصوت الرخم اللى عمال يتردد فى دماغي  دا يسكت 
*عايز أكتب فى المدونة المقفولة اكتر 
*محتاج أتنفس دلوقتى وأغمض عيوني وأحكي للحيطة وأنام 
*عايز اوصي حد علي حاجة معينة تساعدني بدون عذاب 
*عايز شوية نار علي وجع يحسسوني بالحياة :))
بس خلاص

صحيح بقى : وعد : هتلاقيني هناك :)


ملخص : الموت لسه مجاش وان لازم تستغل الوقت وتعمل الحاجات المهمة اوى علي طول لاحسن تموت قبلها وكمان متبقاش ندمان علي اى حاجة عملتها .

وبرده نمت وانا بكتبه تانى ...وتم النشر الجمعة صباحا

ليست هناك تعليقات: