السبت، 17 نوفمبر 2012

عاصفة الجنون

لحظة عايشها
لام أسجلها
بسمع قصايد
وشعر
وموسيقي ( اللى بنام عليها )
ودرويش ( أنا لست لي )
والجخ ( أيوة بغير وحظك كدا )
وفى حاجة غريبة
ملامحي بترتعش
مش عارف مرحلة من مراحل إنهياري ولا إيه
بس عارف إن دا بيحصلي فى أوقات معينة

حاليا
الأودة عتمة
وأنا بتشعلق عالدخان زي ما كان الشريعي بيقول

بيقولوا الحياة حلوة
وعلبة الشاي فى النيش
ولكن

مفيش سكر فى الأودة

السكر والنار والمية فى المطبخ

لحظة وعدت زي سنين

مين فاكر البوست دا ؟؟؟

أنا فاكره أوي

لأنه كان موجع أوي ومجنون أوي وكتبته من سنين

غيرة الراجل نار فى مراجل

واللي تخلي الفقري يحبها يبقي يا غلبها

بس انا حاليا
بلعن اللحظة اللى بدأ فيها أول تلات صفح فى كتابي اللى مفيش مخلوق يعرفني يعرف فيها حاجة
علي رأي هشام ( يلعن أبو دا اليوم اللى طلعت لقيتتني صعيدي )
بس أنا بلعن بداية التكوين والتلات صفح الأوائل اللي حوادثهم عمري ما حكيتهم

زمان كنت بدخل شات بايميل عملته من دقيقتين واكلم حد معرفوش واحكي لها كل حاجة

بس كدا

معملتش دا من ست سنين

بس ياريت حبة تقدير

واللحظة فاتت وملامحي سكنت خلاص وبطل الجنب دا من وشي يرتعش

ولسه منمتش وصحيت فجاة برغم ان فى شغل بدري بكره عشان اكتب

واديني بكتب

فى تغيير ؟؟؟
لاء

يبقى أقوم أحاول أنام

لما لا أسافر ؟؟؟
ألف أرض تحتويني
ألف متكإ ودار

حاسس بمصيبة جامدة أوي أوي أوي بتقرب

ربنا يستر

عمر إحساسي ما خاب

ويمكن دا الخوف اللى اتكلمت عنه فى البوست اللى هنشره قريب واللى ضروري للحياة واللى لازم تتقبله

بس دا خوف جامد اوي

وانا مبخافش

ببتسم فى وش الموت

:)
إنتوا بقي تصبحوا علي خير وبس
وأديني ببتسم فى وشه
:)
:)
:)


الجدول

أكتوبر
الفيلا
الباب
الفوم
المرايا
الأكل
سناني
الكاكا
الطريق
النور فى الطريق وانا مروح
كشافات الشوارع
الضلمة والعتممة فى الصحرا
رعشة البرد
بكره
النهار
الجري
المشي
الجروح
النيل
البحر
الفرصة
والجري تاني
والموت
الموت
الموت
الموت
الموت
الموت
الموت
الموت
الورق المرمي علي جنب الطريق
الهوا بيلعب بالرمل
والميه دايما بكتسب لانها بتمشي براحة اوى
الزرع فى الارض
البعد الزمني لكل شىء
بنت بترقص
واحدة بتجري
عالم مستخبي
حاجة معرفهاش
صورة
فكرة
مسج
اللاب
التكسير
الحفرة اللى فيها الكسر
نضافة ايديك
الضحكة علي وشي
الفكرة وهي بتجري وبتبقى واقفة بعيد زي سراب
الخطط
الموت
الموت
الموت
الموت
الجري
بجري
بجري
بجري
بجري
بربط الخيوط
بزعل
بضحك
ببتسم
بزهق
المزيكا
الموبايل بيفصل شحن
ابتسامة
ابتسامة
ابتسامة
الموتوسيكل
الطيار
السبوبة
السواق
الجري
الجري
السواقة ا
إلقط
فكر
ولع
دخن
النار
العتمة
العتمة
التفاحة
حضن
سلامات
الغربة
البرد
الانهيار
الانهيار
الانهياررررررررررررررر
الانهياررررررررررررررررررررررررر
الانهيارررررررررررررررررررررررررررررررررررر
وبس
ممكن اسيب بس
مش ممكن امسك فى الواو بعد البس
هوا بيفهم
كان عنده حق
بجري
بجري
رجري
بجري
و ...
 

ليست هناك تعليقات: