الثلاثاء، 25 سبتمبر، 2012

تذكرتين سينما

الحب لهؤلاء من يرسمون البسمة على شفاهنا 


الفرح لهؤلاء الذين يطمئنوننا بوجودهم الدائم 


الشكر لهؤلاء القادرين على إبهاري 
( هم قليلون جداً على هذا الكوكب ومعدودون على الأصابع وأحدهم المخرج كريستوفر نولان )

القلب لهؤلاء الذين ينتمون إلي حيث لا ينتمي شىء .

والمجد لهم جميعاً

أذكر المرة الأخيرة التي ذهبت فيها إلي السينما بكل تفاصيلها بكل دقائقها وحتي بكل تفاصيل الفيلم واليوم , كانت لي أمنية فى الذهاب للسينما ومنعت نفسي كثيراً إلي أن جاء اليوم , سعيد بالشخصية التي حضرت معي , فرح جدا بشكل لا أستطع وصفه , لن أتكمن من وصف شىء ولا الحديث عن شىء ولكن ببساطة كان كل شىء فى مكانه مكتملا , لا شىء يحكي عن البسمة ولا الفرحة ولا عن الفيلم أكثر من أني كنت ومازلت سعيدا وراضياً وكان الأمر أروع مما أعتقد أو أتصور .

شاب فقري


كلام برا البوست بقي لليوميات :

دلايل وأفكار وعلامات وكلام كبير وصغير ... ( المفروض دا كان يبقي عنوان بوست لوحده ويبقى فيه كلام أكتر بس نظرا للتعب , هنكتفي بهذا القدر :$ )







الناس اللي بتبقي علي طول موجودة ( زيي يعني  فاهمين وعارفين معني كلمة أنا عايزك أو محتاجك أو كلمني ضروري أو أى نوع من أنواع التواصل , ودايما موجودين :) . )

البرودة عمرها ما كانت علامة على الشتا وبالنسبة للناس الحساسين زي حالاتي فريحة الشتا هي اللى بتقول انه وصل , السحاب بيكون العلامة الاولي من وجهة نظري و لفحة البرودة اللى بتحصل

الثقة تكتسب ولا تمنح ويجب للحفاظ عليها أن يكون الشخص المكتسب لها فى حياتنا على قدر من المبادىء والإلتزام التام تجاه مبادؤه بغض النظر عن التغييرات الشاملة اللى بتحصل مثل تغيير الشخصية او الفكر او المزاج لان الكون والأشخاص بيتغير كل ثانية ( ودا موضوع وفكرة في بالي بقالها ساعات مش راضية تطلع من دماغي . )

فى حاجات منقدرش نعيش من غيرها لكن فى نفس الوقت مستحيل نعيش بيها

البوست الجاي مهم جدا بس دا مش وقته , لاحقاً ...

هناك تعليق واحد:

علا يقول...

فى حاجات منقدرش نعيش من غيرها لكن فى نفس الوقت مستحيل نعيش بيها

أعجبنى و بشدة ..