الأحد، 25 أكتوبر، 2009

تحياتى



أيتها الملكة الجميلة
الساحرة الصغيرة
الطفلة الرقيقة
تحياتى إلى من ملكت قلبى
إلى من أعطيتها حبى وأحلامى وحياتى
إلى من ذكرت معها أسماء أبنائى
إلى من وضعت فيها القوة
إلى من بنيتها إلى من صنعت كبرياؤها
تحياتى
إليكى يا مولاتى
يا جميلى الهادئة
لم أقوى أن أقول أنكى سبب تحطيم أحلامى
وخسارتى كل ما فقدت فى أيامى
لن أنسى
أن أقول أنكى حلم ليالى
وسنين
وعشق وشوق وحنين
يأخذنى إلى ما بعد كل البحور
إلى ما أعلى من الأفق
إلى ما أعمق من فوهات البراكين
حيث إندلعت نيران أشواقى
حيث عذبت بنار حبى
حيث كان هلاكى
وأولا وأخيرا تحياتى يا جميلتى
يا وردتى الرقيقة
وحلم حياتى
يا من تعودت الفراق وقت ما أحتاجها
يا من تصنعت الضعف لأبقى جوارها
يا من دمرتى فؤادى
إليكى كل تحياتى ودعواتى
يا سبب شقائى ويأسى

خلاص إنتهى المشوار

حتى لو رجعتى
ورجع كل شىء
صعب أفتكر أى لحظة حب
صعب أقدر أعيش كل اللى فات من تانى
أكتب لنفسى وذاتى
ولأطوى صفحة و أفتح أخرى
وأحيى جروح ودموع الماضى
وبهدوء أخرجك من حياتى
يانور القمر
لأودعك وداعا أبديا

فقرى

---

(( لا هوا شعر ولا خواطر ولا مقال هوا بإختصار عك ))

هناك 54 تعليقًا:

همســات عــلى ضــوء الــقمر يقول...

مسااااااااء

حير طير



ههههههه

انت شكلك لسه حاطط البوست دلوقتى

همســات عــلى ضــوء الــقمر يقول...

بس شوووفت افشته


قبل ماينزل ههه

همســات عــلى ضــوء الــقمر يقول...

احتل براحتى

المدونة ودمنتى وسمعنى سلام

تيييييرااااتييييرااا

تييييييييييتيييييييييييت

احم احم احم

انا شامة ريحة رومانسية

نروح نقرأ ونيجى

شاب فقرى يقول...

مش رومانسية والله يا دموع

دا حزن ويأس وكل المعانى اللى تقدرى تقوليها واللى ممكن تهد أى حد

فقرى

همســات عــلى ضــوء الــقمر يقول...

ههههههه

يالاهوى ايه دا

البوست يأس وبؤس ونكد وانا اللى فخمتك غلط


ياقاتلتى
يامن دمرت حياتى
يامن اعتينى لمماتى
يامن حولتى عباراتى لانيناتى

ارحللللللللللللى
ارحلللللللللللى
ارحلللللللللللللى
لن مهما فعلتى فلن اعود لكى ثانية
ههههههههههههههههه

وكل عام وانتم بخير

شاب فقرى يقول...

رحلت لوحدها


مش منتظرة لفظ ارحلى والحمد لله

لأنى عمرى ما بقوله لحد


نورتى المدونة

فقرى

همســات عــلى ضــوء الــقمر يقول...

بس صعب احساسك

ربنا يسامحها بقى

صعب انك تدى حب وتاخد حرمان

بتفكرنى بحاجة كنت كتبتها


انت الماضى واحيانا الحاضر ولكن لست المستقبل

انت من اعدت الى حياتى
انت من مسح دمعاتى
انت من استعدت بسماتى
انت من الهمتنى كلماتى
لاجمعها واهديم عباراتى
انت من تركتنى لاهاتى
انت من اعدتى لمماتى
انت من جعلتنى اسقط دمعاتى
انت من حلولت عباراتى لانيناتى
بعدما كانت مهجاتى
فأرحل ولا تعد
يامن دمرت فؤادى

همســات عــلى ضــوء الــقمر يقول...

انا اتفهمت غلط يااااااافقرى

وبعمل فى البوست اللى جاى وهسيبه كتيييييير

علشان الكل يقراه

انا كنت هعيط وانا بقرأ الاجابات الاخيرة

وفى نفس الوقت فرحت لان ناس قالوا صح

وضحكت على الفضفضة اللى حصلت
انا كنت قاعدة اتفرج على التعليقات
واضحك
ثوانى ولنا لقاء فى مدونتى هههههههه

شاب فقرى يقول...

بيس

فى الانتظار

بس انا عندى مبدأ بيقول

صدقنى اللى يفرط فيه دايما هوا الخسران

يعنى انا الكسبان فى الحالة دى

بس احساسى النهارده

حاجة ماسة إلى المواساة ولا أدرى ما السبب ؟؟

والحمد لله مفيش ححد يواسينى

فقرى

جارة القمر يقول...

فى حاجات دايما بتضيع من الانسان و مش بيلاقيها تانى كأنها بتاخد روحه معاه لكن دايما فى الحياة امل و ثمرة و ورود تتفتح من جديد ... فليس كل ما يتمناه المرء يدركه ... لا تبكى على احد لم يبكى هو عليك لانه لا يستحق تلك الدموع ولا ذلك اليأس

الشعب لابد له من حكومه تشكمه يقول...

نفض هدومك وقووووووووووم.

شاب فقرى يقول...

جارة القمر

إنها الذكريات

لا غير

تحمل يأس وتعب الماضى

تحمل قسما يحتاج إلى البر

تحياتى لتواجدك

فقرى

شاب فقرى يقول...

شيما الشعب لابد له من حكومة تشكمه

انا واقف

ودى المشكلة

فقرى

الشعب لابد له من حكومه تشكمه يقول...

"لتشُفى من حالة عشقة ، يلزمك رفات حب ، لا تمثالاً لحبيب تواصل تلميعه بعد الفراق ، مُصّراً على ذياك البريق الذي انخطفتَ به يوماً .يلزمك قبر ورخام وشجاعة لدفن من كان أقرب الناس إليك"
— أحلام مستغانمي (عابر سرير)

شاب فقرى يقول...

شيما
الكارثة أن نبنى قبورا

نبكى عليها كثيرا

ولكننى دفنت الماضى مثل دفن الشريد

لم يبقى من ذكراهم سوى التراب

ولكن تبقى قسما لا زلت لا أستطيع أن أبر به

فقرى

الشعب لابد له من حكومه تشكمه يقول...

"ليس ثمة موتى غير أولئك الذين نواريهم في مقبرة الذاكرة .إذن يمكننا بالنسيان أن نشيّع موت مَن شئنا من الأحياء ، فنستيقظ ذات صباح ونقرر أنهم ما عادوا هنا"
— أحلام مستغانمي (عابر سرير)

ـــــــــــــــــــــــ


"السلام الروحي يأتي قبل الهناء العاطفي، فهو أهمّ من الحبّ. كلّ عاطفة لا تؤمّن لك هذا السلام هي عاطفة تحمل في كينونتها مشروع دمارك"
— أحلام مستغانمي (com نسيان)

ـــــــــــــــــــــــــــــ


"كلّ مساء تأمّل مشهد غروب العواطف و قرص الحبّ وهو يغرق بحمرته الدامية في بحر أوجاعك.
غدًا من المكان نفسه ستطلع الشمس . ذلك أنها مثلما تغرب بداخلك ستشرق الشمس منك
"
— أحلام مستغانمي (com نسيان)




** مفيش عندى غير ده اقولهولك.

شاب فقرى يقول...

و إنطفأت الشمس

وضاع دفء نور القمر

ولم يبقى غير الرغبة الملحة فى النسيان

لم يبقى فى القلب أى مشاعر

حتى البكاء على من فارقناه لم يعد موجود

لم يتبقى سوى إنتظار الفجر

وهنا نعيش فى اللحظات الأكثر ظلمة


تحياتى يا شيما

فقرى

بنت قلبى يقول...

تصدق احنا ظلمناك فى البوست الا فات
وقلنا انك داخل على حب بقا ومنسياك
بجد ظلمناك خالص
اتارى الحكايه انيل وانيل من كده
مجروح ومشؤم جدا ومتنكد
بس انت اقعد مع نفسك وقول بعد دا كله وافتكر واحس الا فات واعيش فيه
مش هتلاقى غير نفسيه مش كويسه
وبلاش التفكير دا تانى
وقول الحمد لله يارب
بس اصلا مكنتش حبا اشوف البوست دا ولا ليك ولااى حد

ميرام يقول...

(:
ان كانت قد رحلت
ب (نورها) ..
فحذار أن تطفيء أنت شمعتك ..
الحق بحلمك ان كان يستحق ..
وان لم يكن فاصنع حلما جديدا واقتل الآخر مع انصهار شمعتك
.....
كثيرا ماأتساءل حين أقرأ أو أسمع قصة أحدهم ..
ان كان الحب يورث هذا الكم من الحزن والشقاء ..
فماذا يمكن للكره أن يفعل ؟.؟!!
...
ذكرتني بقصيدة كتبتها منذ زمن (:
سأنشرها اليوم ربما أو غدا ..

بالمناسبة ...

حاجة ماسة إلى المواساة ولا أدرى ما السبب ؟؟

والحمد لله مفيش ححد يواسينى

مستني ايه طيب ..!

تحيـــاتي (:

شاب فقرى يقول...

بنت قلبى

هوا البوست الماضى حالته لسه موجودة

البوست دا احياء لذكرى

تحتاج إلى التذكر دوما

فقط

لا هوا ندم على الشخص ولا هوا ألم دفين على شىء

ولا اى حاجة

احياء

بعث لبعض الذكريات

تحياتى لتواجدك

فقرى

شاب فقرى يقول...

ميرام

الرحيل لا يعنى لى شيئا

فمهما سكن الناس قلبى

ومهما كانوا الى جوارى

فانهم لم يعرفونى

ولم أتعلق بهم حتى الموت

ولكن ما يحدث الان

هوا فقط الاحياء لما مضى

التذكر

لا لشىء سوى لتمضيه اوقات الراحة

اوقات الراحة عندى فراغ وعمل

لا اطيق العمل فيها

ولا اطيق الفراغ فيها

فأتذكر الماضى

لا أبكى
ولا أشتاق
ولا أحتاج أحدا
ولا أندم عليها


شمعتى لن تنصهر ولن تنطفىء

لأنها قنديل لا ينفذ منه الزيت
ولا تطفئه حتى رياح الأعاصير

ولكن هناك حاجة الى المواساه احيانا

الى الاحساس بان هناك من يرقب فى صمت ينتظر حدوث شىء ما

لا أنتظر شيئا من الناس

ولا حتى من الغد

فأنا من يصنع الغد

أحتاج إلى الأحساس بأنه هناك من يجلس فى الجانب المظلم من الصورة

يرقب فى صمت

وينتظر المستقبل معى

فقط

تحياتى لتواجدك ومرورك

وبإنتظار القصيدة اليوم بعون الله او الغد

تحياتى وإحترامى الكامل

شاب فقرى

'' حطام (ك) بقايا '' يقول...

مش عارفة ليه حاسة بطعم الحزن حتى في ردودك ع التعليقات
مش عارفة ليه شايفة دمعة متمردة عاوزة تطلع و في حاجة منعاها
مش عارفة ليه سامعة صوت كبت انفاس و صرخات و اصوات بالقلب و في حاجة خارساها
مش عارفة ليه حاسة ان البووست اثر علي جاامد
اتمنى من كل قلبي تكون مجرد كلمات
او ع الاقل حالة و عدت

احساس صعب لما تدي بلا حدود
و تمنح بلا حساب
و معطي بدون ما تنتظر حاجة
وفي الاخر تقابل باقسى العقوبات
واشد الصفعات
واحد الخناااجر

همســات عــلى ضــوء الــقمر يقول...

خمسة بس

لحسن النت عندى ضارب خالص وشوية وعيط ههه

شاب فقرى يقول...

'' حطام (ك) بقايا ''

ليست صرخة

انها ذكرى

مرت من سنون مضت

أزهرت بعدها مملكتى وملأتها الزهور

ولكن

نريد بعثها للتفكير فى شىء واحد

نريد الذكرى أن تعلمنا الكثير

ما بى الان

هوا حالة من الحزن

ولا أجد لها علاجا بعد

فقط أتذكر

ولا أنسى

فالذاكرة حتى وإن كانت مرة

فبها بعد ما تبقى لنا من الماضى

ويكفى انها الحقيقة

ويكفى انه انا

ويكفى اننى لم أكن إلا نفسى وذاتى

خالص تحياتى

فقرى

شاب فقرى يقول...

همسات على ضوء القمر

خدى وقتك

فقرى

ليس فقيرا من يحب يقول...

السلام عليكم

ياه يا فقرى

ياه على قسوة الاحساس اللى يوصل

بعد قراءه البوست ده

احساس صعب ومدمر لو استسلمتله والحمد

لله اعتقد انك قوى

متمناش ابدا اعيش الاحساس ده

بس هقولك حاجه واحده

من باعنا فقد خسرنا بنفس القدر الذى

خسرناه وربما اثبتت له الايام عما

قريب انا خسارته فينا كانت اعظم واكبر

ربنا يريح بالك يارب

فى حفظ الله

شاب فقرى يقول...

ليس فقيرا من يحب

يظل المبدأ قائما

صدقنى اللى يفرط فيه دايما هوا الخسران

وفعلا انا كسبان

الذكرى لوحدها مكسب رهيب

عشان كدا مش بنسى اى حاجة

لانها دايما مكسب ليه

تحياتى لتواجدك

فقرى

حـــلـــم كــــان يقول...

اللى يبعك بيعه

لانه ميستهلش اى حاجه منك

لانه اكيد حد اقلل من كده بكتير

شاب فقرى يقول...

حلم كان

عندك حق

ولكن تظل الذكرى موجودة

وعدم القدرة على النسيان

تحياتى لمرورك

فقرى

ميرام يقول...

(:
جميل ..
بس على فكرة تقدر تكمل الصورة لوحدك ,.
وفي النهاية هيصفق لك الكثير ..
وستجد من تبحث عنه

أحيانا كثيرة أشعر أنك تحمل نفسك مايزيد عن طاقتها ..
رفقا بك (:

على فكرة تانية ..(:
بجد القرب من ربنا راحةةةةةةةةة
): للأسف اغلبنا مش بنحسها الا لما نبقى في مشكلة وميكونش قدامنا الا اننا نفوض الامر لله

فكرة تالته (:
أنا تزلت القصيدة ...
والريدر استيعابه بطيء (:

'' حطام (ك) بقايا '' يقول...

يااااه
بجد مش عارفة اقولك ايه بعد الكلام ده
اتمنى تكون التجربة دي تكون ايجابية على نفسك
و كنت هقولك ياريت لو تتخلص من الرواسب اللي خلفتها التجربة المرة دي
بس ساعات بيكون وجودها بين الفينة و الاخرى ضروري عشان نتعلم و نت\كر
ربنا يقويك يارب و يوفقك

Saso يقول...

شاب فقرى
احلى حاجه بتفضل لنا دايما هى الذكريات سواء كانت حلوه او مره فهى المعلم الاول لمشاعرنا
تحياتى على كلامك الرائع وربنا يقويك على ذكرياتك لتصنع منها المعجزات
انا عاوزه اتكلم اكتر لكن اعذرنى فحالتى لاتسمح بذلك

شاب فقرى يقول...

ميرام

ازاى هكمل الصورة لوحدى

؟؟؟؟؟؟؟؟؟

انا محتاج حد يقف يشاهد فى صمت

نظراته كفايه انها مشجعه

مش لازم كلمات

وحب يهز الدنيا

كفايه التأكد بأن فى مكان

وشخص فى الظلام

يراقب من بعيد

فعلا الراحة النفسيه فى القرب من ربنا :)

انا قريت القصيدة وعلقت

بس لسه مش عارف اعلق صح

تحياتى واحترامى الكامل

فقرى

شاب فقرى يقول...

'' حطام (ك) بقايا ''


لم يبقى غير الذكرى

والحمد لله أنها أكثر من بقى

لأنها أقوى على البقاء من الأحبة

تحمل فى جنباتها كل الوفاء

كل الصبر على الأيام

كل الصبر على الزمن

كل الوفاء لتظل فى جنبات العقل وتنمحى من القلب


تحياتى لتواجدك

فقرى

شاب فقرى يقول...

saso


ألف سلامة

انا كمان حالتى لا تسمح

بس مش عايز أهمل المدونة

ولا عايز أقوم

مرتاح كدا

فكرى فين الراحة وانتى هتعرفى تلاقيها وتوصلى لها وتعدلى حالتك وترتاحى

يكفى مرورك

تحياتى لتواجدك

فقرى

همســات عــلى ضــوء الــقمر يقول...

(وش بيبكى )

بص يافقرى
اناا كنت عملاهاا
فى ورق وكنت موزعاه

وكانت الفكرة جميلة
والكل اعجب بيها

اشمعنى انت اللى قولت كدا

انااامقصدتش حاجة
ودى كنت بمثابة دعابه هههه

واشمعنى الناس دى وجاوبت يعنى
لان حب النبى عندهم اكبر من اى حاجة

وبعدين مش تتعصب عليا علشان هعيط

ولما قريت الكلام :)

وبعدين ههههههه
مش عارفة اقول ايه

فتحت نفسى :)
ماشى يافقرى

adel يقول...

مش عارف

بقالي زمان مجتش

المرض بعيد عنك

بس يعني ايه ده فصحي علي عمي علي خالي :):):):)

بس هنئيا لك علي عكك
عك عك ربك يفك :):)

شاب فقرى يقول...

adel

فعلا ربك بيعدل الحال

وهوا فعلا عك

من الشامى عالمغربى عالهندى

بس للاسف معرفش فارسى :$

بس ليه صحابى مدمنين عبرى

المرة الجايه هكتب بلغه تانية حلوة كدا

تحياتى للمرور

فقرى

جمهورية شومبونجو العربية يقول...

يا مساء الهنا

يا مساء التجليات

على المواطن الفقرى

كل ده وسيبه فى قلبك

بس شكلك كونت بتحب من معاميع قلبك

بس ولا يهمك

اكيد هى متستهلش

وانها معرفتش قيمه حبك ليها
وكويس انك قدرت تتغلب على المحنة دة

وبعدين المثل بيقول

داوينى بلتى كانت هى الداء

عيش حياتك وانسى

.....

رئيس الجمهورية

asadma7bos يقول...

السلام عليكم يا اخويا
انا صحيح ضيف عندك لكن مضطر اعبر عن رأيى بصراحة بسم الله ماشاء الله عليك امكانياتك الفقرية عالية جدا فوالله لو مكنتش معبرعن نفسك باسم شاب فقرى كنت حسيتها من غير ما تقول
ده مدح مش شتيمه والله ( ممكن تكون من اياهم اللى بيفهموا غلط ) لكن انا اؤيدك فى نظرياتك الفقريه والتى انطلقت فيما يبدوا من عندنا احنا فى حزب الاه خطك حلو كمل وانا وراك
هذا وبالله التوفيق

فراشة يقول...

يا من تعودت الفراق وقت ما أحتاجها
يا من تصنعت الضعف لأبقى جوارها

كانك بتقول اللى ف قلبي
بس ضيف عليها
وتعودت على الحضور وقت ما احتياجكك لي

بجد والله انا مبسوطة انى دخلت المدونة بتاعتك...شرف ليا انى اقرا كتاباتك

وان شاء الله هتابع باستمرار
اختك/فراشة

همســات عــلى ضــوء الــقمر يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
همســات عــلى ضــوء الــقمر يقول...

يانهار من غير الوان

يانهار قهوة من غير وش

انت قومتهم عليا يافقرى ههه
انا قريت تعليقك امبارح وجالى اكنئاب وقفلت المدونة ونمت

اصحى الاقى صراع وانت خدعتينا
وانت اسائتى لينا

طب هو انا قولت ايه
يالهوى :)

طب بزمتك وانا عارفة انك هتقولى اه هههه
انا اسلوبى كان فيه ايه غلط

بجد انا حسيت ان فيه حاجة غلط

بس مافيه ناس تفهموا الموقف
ومش هاجمونى كدا مع انهم برضو فهمو الموضوع زى ما اى حد فهمو ؟

طب كان بإسلوب حلو
دا انا مجليش نفس ادخل المدونة والله

وبعدين احنا يعنى مكناش فى امتحان ثانوية عامةولا وفى اجاباتهم هتتنشر فى التليفزيون ولا فى الجرنال علشان يقولوا كدا

وبعدين انا عملت كدا بحسن نية ومش قصدى انى اقلل من قيمة حد

وبعدين انا عملت كدا لانى عملتاها فى الجامعة حطيت لوح عليها الاسئلة فى الاول
وبعد يومين حطيت لوحة عليها اللى انا كتبته ومحدش عمل كدا ولازعل

طب ماذا على دموع ان تفعل الان ؟؟

أبــــو ضـــيــاء يقول...

حزينه قوي , بس معبره بطريقة حلوه جدا

فتاه من الصعيد يقول...

لا موش عك .... ده كويس

بس جميل اننا نتظلم ونقدر نسامح

تحياتي

شاب فقرى يقول...

جمهورية شومبونجو العربية

اهلا ياريس

مش عايز اقولك تصدق لو قلت لك انى مكنتش بحبها اوى ولا كنت حاسس انى بحبها اوى دا وانا معاها من كام سنة

انا نسيت بس الذكرى ليها واجب برده

تحياتى

فقرى

شاب فقرى يقول...

asadma7bos


نورتنى وشرفنى رأيك

وشكرا للمدح :)

الفقرى فقرى على طول على راى المثل

تحياتى لمرورك
شاب فقرى

شاب فقرى يقول...

اختى فراشة

نورتى المدونة


أسعدنى إحساسك بالكلمات وبأنى عبرت عنك

تحياتى لمرورك

شاب فقرى

شاب فقرى يقول...

عزيزى أبو ضياء

نورت يا جميل


:)


شكرا لرأيك وتواجدك

شاب فقرى

شاب فقرى يقول...

فتاة من الصعيد

أهلا بأحسن ناس

فى ناس مبتقدرش تسامح

لأن الجرح بيبقى صعب

وكمان مينفعش تسامحى حد فى حاجة زى دى

نورتى المدونة وشرفنى تواجدك

شاب فقرى

شاب فقرى يقول...

همســات عــلى ضــوء الــقمر

أهلا وسهلا بيكى فى المدونة

أنا قريت كل التعليقات وملقتش ولا مهاجم غيرى

الموقف دا حصل معايه واحد شبهه فى الحقيقة

مش عايز أقولك عاملت الشخص إزاى...

أو بقيت بعد كدا بعامله إزاى..

أو رد فعلى عليه إزاى ...

لأنه شبه الرد بتاع إمبارح بالظبط بس كان أكتر شوية بكتير

وطبعا الله يكرمه مطرح ما هوا قاعد كان من جماعة الأخوان اللى انا أساسا بكرههم عمى (( عندى اسبابى )).

وكان وجهة نظره إنه برده بيعمل حاجة زى دى عشان خاطر يوضح للناس ويفهمهم والكلام الجميل دا .

بس مش معنى كدا اننا منتكلمش على الرسول عليه الصلاة والسلام أو نحبب فيه الناس
ولكن (( إدع إلى سبيل ربك بالحكمة والموعظة الحسنة ))

عالعموم

الموضوع اتنسى مع الناس اكيد

إنزلى ببوست جديد أو قصة جديدة أو أى حاجة تنسى الناس وتخرجهم من المود اللى هما فيه

تحياتى لمرورك

فقرى

رشا ashash يقول...

بجد هي الخسرانة لان مشاعرك دي خسارة فيها
وهي كمان الخسرانة لانها مش سهل ابدا تلاقي حد عنده المشاعر دي

شاب فقرى يقول...

رشا ashash

شكرا لذوقك

نورتى المدونة ونمتنى نشوفك تانى

فقرى

๓คภ๏ภค يقول...

انا جييييييييييييييييييت

وع فكرة انا كنت اول واحدة جتت وعلقت بس النت الله يجازيه عملها فيا

ماعلينا ..

مش كلامك ده بتقول عليه عك .. تؤ تؤ هو مش عك ده جميل خالص والله تسلم الايادى

وكمان مش انت بتقول انت انت واقف مكانك ودى المشكلة انا بقولك تؤ تؤ

ع فكرة مدام بدأت تفضفض واللى جواك يخرج يبقى انت كده صح

اه حزين واه عندك يأس لكن كمان بقه عندك استعداد انك تملى الفراغ اللى حصل بعد خروج كل الحزن ده من قلبك

والاحلى بقه انك اتعلمت وان شاء الله مش هتنخدع ولا هتتوهم تانى

وان شاء الله فرح قريب هيدخل قلبك

وماتنسانيش ف الحلاوة بقه " ايموشن بيغمز " هههههههههههه